Translate this page with AI

Select a language in the dropdown to translate our website with AI. Keep in mind that the AI translation skips brand names, may lack context, the full meaning may be lost, or words may be inaccurately translated. But its pretty cool right?

Wibautstraat 224
1097 DN Amsterdam
KvK: 33102127
BTW: NL001668341B01

Tel: +31 (0)20 5731111
Mail: info@fcbamsterdam.nl

Op gevoel

ISSUE

In Nederland leven meer dan 300.000 mensen met een visuele beperking. 

Voor hen is de wereld nog niet altijd even toegankelijk. Mastercard wil laten zien én ervaren dat inclusie meer is dan een belofte: het moet tastbaar worden gemaakt.

INZICHT

Inclusie moet geen abstract begrip zijn, maar een voorwaarde voor een samenleving waarin iedereen tot zijn recht komt. 

De campagne maakt inclusie letterlijk tastbaar en hoorbaar. Met ‘Op Gevoel’ laat Mastercard voelen dat een klein design-detail in de Mastercard Touch Card een groot verschil maakt en zet tegelijk de kracht van mensen met een visuele beperking centraal. Van beperking naar versterking.

IDEE

Met de campagne ‘Op Gevoel’ maakt Mastercard de kracht van mensen met visuele beperkingen voelbaar. 

Een combinatie van een podcast en een zintuiglijke out-of-home-ervaring die samen laten zien hoeveel kracht en inspiratie schuilgaan in verhalen van mensen die hun beperking omzetten in mogelijkheden. Passanten voelen de inkeping van de Mastercard Touch Card en stappen via een soundshower met 8D-audio de wereld van de makers en gasten in. De campagne is in co-creatie met blinde en slechtziende makers tot stand gekomen.

IMPACT

De campagne is gelanceerd op World Sight Day tijdens de Week van de Toegankelijkheid en valt samen met de landelijke uitrol van de Mastercard Touch Card, onder de noemer ‘Herken je op gevoel’. Via partners ING, ICS, Nationale-Nederlanden, Rabobank, OVpay en ABN AMRO krijgen Nederlanders de Mastercard Touch Card tot hun beschikking, als betaalpas, creditcard en OV-pas. Zo maakt Mastercard heel Nederland bewust, vergroot het merk de zelfstandigheid van mensen met een visuele beperking en laat het zien hoe design zonder drempels eruitziet. 

“Met ‘Op Gevoel’ laten we zien dat inclusie geen abstract begrip is, maar een voorwaarde voor een samenleving waarin iedereen tot zijn recht komt. Mastercard Touch Card is daar een concreet voorbeeld van, maar de echte kracht zit in de persoonlijke verhalen, die ons inspireren om samen een wereld te bouwen zonder drempels. Een wereld die voor iedereen is ontworpen. Dat is voor ons priceless.” 

Roxanne Pinckers - Mastercard

“Inclusie mag je niet alleen beloven, je moet ’m laten voelen. Met ‘Op Gevoel’ maken we de kracht van de Touch Card tastbaar en hoorbaar voor iedereen.” 

Leonhard Uijlenbroek – FCB Amsterdam


Let’s be boundless in business, together.

More Work


Op gevoel

Mastercard

Voetbal is al spannend genoeg, ook zonder betjes.

Kansspelautoriteit

Reclamestarter

Ster Reclame

Framed

Politie Amsterdam

What can we do for you?

Contact us