Translate this page with AI

Select a language in the dropdown to translate our website with AI. Keep in mind that the AI translation skips brand names, may lack context, the full meaning may be lost, or words may be inaccurately translated. But its pretty cool right?

Wibautstraat 224
1097 DN Amsterdam
KvK: 33102127
BTW: NL001668341B01

Tel: +31 (0)20 5731111
Mail: info@fcbamsterdam.nl

Voetbal is al spannend genoeg, ook zonder betjes.

ISSUE

18 tot 25 jarigen gokken meer op voetbalwedstrijden én lopen verhoogd risico.

Uit onderzoek blijkt dat jongeren hun winkansen overschatten en gevoelig zijn voor groepsdruk. Hierdoor lopen zij een verhoogd risico op gokverslaving en financiële problemen.



INZICHT

''Online gokken maakt een wedstrijd spannender''

Voetbalweddenschappen zijn met 59 procent de populairste vorm van online gokken. Kijken we naar jongeren tussen 18 en 24 jaar, dan heeft één op de drie ervaring met online sportweddenschappen. Onder voetballers die in clubverband spelen ligt dit aantal nog hoger. Bij deze doelgroep moeten we de overtuiging dat een voetbalwedstrijd spannender wordt als je erop gokt, resetten.

IDEE

Voetbal is al spannend genoeg,
ook zonder betjes.

De campagne laat zien dat ‘betjes’ niet nodig zijn om voetbal intens te beleven en koppelt positieve emoties aan gezond gedrag van niet-gokken. Daarmee gaat de campagne bewust in tegen de overtuiging dat gokken een wedstrijd spannender maakt.

IMPACT

Bewustzijn vergroten en gedragsverandering stimuleren.

De campagnevideo laat een vriendengroep zien die een wedstrijd beleeft zonder te gokken. Om dit bewustzijn om te zetten in actie is het interactieve platform ‘Betjes Buitenspel’ ontwikkeld. Via social media en betjesbuitenspel.nl kunnen jongeren hun kennis over gokrisico’s testen en leren zij bewuste keuzes maken. De kennistest gaat in op thema’s zoals de invloed van voetbalkennis op de winkans, het gevaar van bonussen en het effect van speellimieten.

Het doel van de campagne is niet alleen waarschuwen voor de risico’s, maar ook jongvolwassenen helpen om weloverwogen keuzes te maken. De campagne vergroot het bewustzijn en stimuleert gedragsverandering: van normaliseren naar denormaliseren, van impuls naar inzicht en van nadoen naar nadenken. Daarnaast wil de Ksa een breder maatschappelijk debat op gang brengen.

Aansluiten op offline en online gedrag.

De campagne sluit aan bij het online gedrag en de mediaconsumptie van jongvolwassenen en wordt volledig digitaal uitgerold. Dit gebeurt met een online video, een interactieve landingspagina, Instagram Stories en gerichte advertenties op Snapchat en Meta. Daarnaast vergroten mobiele billboards rond Champions League-wedstrijden de zichtbaarheid. De campagne loopt van half september tot half november.

Let’s be boundless in
business, together.

More Work


Voetbal is al spannend genoeg, ook zonder betjes.

Kansspelautoriteit

Reclamestarter

Ster Reclame

Framed

Politie Amsterdam

It's in your hands

Euro Pool Group

What can we do for you?

Contact us